rozemarijnstegeman.reismee.nl

Weer een verhaaltje uit Madrid (:

Heee!

Weer even een update uit (het inmiddels niet meer zo zonnige) Spanje!

Ik ontbijt ondertussen al als een echte Spaanse: met geroosterd brood en chocolademelk, en dopen maar! Ik ga het in Nederland ook invoeren, ben echt verslaafd. J

Op school gaat het nog steeds goed, het is een leuke groep mensen met wie ik bijna elke week uitga. Afgelopen vrijdag zijn we naar de Plaza España geweest (een plein met die naam heb je in bijna elke Spaanse stad volgens mij, maar in Madrid is het echt een mooi, groot plein met fonteinen met een groot park erachter). We hadden afgesproken ‘tussen de fonteinen’ maar dat bleek een beetje te vaag, er waren namelijk honderden mensen! Het duurde dus even voor we elkaar gevonden hadden, maar dat is uiteindelijk gelukt! Het is blijkbaar echt een Spaans gebruik om eerst met z’n allen naar een park te gaan om daar gezellig bier en sangria te drinken, terwijl je in groepjes op het gras zit. Het zat er bomvol! Het was supergezellig en als we zin hadden, hadden we er tot 6 uur ’s ochtends kunnen blijven. We hadden echter ook nog wel zin om te dansen, dus zijn we nog naar een paar clubs gegaan. Het uitgaan is hier zoveel beter dan in Gouda!

Verder zijn we zaterdag naar een asiel geweest omdat Adriana graag een hond wilde uitzoeken. Ze kijkt elke dag op de site van het asiel om te kijken welke nieuwe honden er zijn binnengekomen, dus ze herkende ook bijna elke hond in het asiel van de foto’s! Ze heeft twee leuke gezien, dus als ze er een heeft uitgekozen kan ze die reserveren. Ze krijgt hem dan op haar verjaardag of al eerder, in januari, als ze goed haar best doet op school. Daar moet ze nog heel erg wennen namelijk, ze moet opeens een uniform aan, heeft veel meer huiswerk en ze vindt de leraren veel te streng. Diego is vanaf vandaag tot en met vrijdag op kamp met zijn school, dus het is echt stil in huis!

Zaterdagmiddag had ik afgesproken met Eduardo, een Argentijnse jongen die graag Engels wil leren en mij wel wilde helpen met mijn Spaans. Hij is een student op de universiteit waar Maria werkt, maar hij was iets ouder dan ik had verwacht: 33! Blijkbaar had hij al tien jaar in Argentinië gewerkt en studeert hij nu verder in Madrid. Hij was heel aardig, we hebben ruim anderhalf uur zitten praten, de ene keer in het Spaans en dan weer in het Engels. In het begin verstond ik er echt geen kont van wat hij allemaal zei, maar aan het eind ging het al veel beter! Waarschijnlijk gaan we nog wel meer afspreken, want het is echt een goede manier om te oefenen en het is gezellig natuurlijk!

Zondag zou ik naar Toledo gaan met een paar andere Nederlandse au pairs, maar helaas hadden we de trein gemist. Toen hebben we besloten om maar in Madrid te blijven en hebben we lekker in El Retiro (dat grote park) in het gras gezeten en het ‘kristallen paleis’ (je ziet het op de achtergrond van de foto, en daaronder nog een keer goed) bekeken. Helaas begon het na een tijdje keihard te regenen, de eerste keer dat het echt slecht weer was hier! ’s Avonds zijn we nog lekker uit eten geweest, dus alles bij elkaar was het zeker een geslaagde dag.

Ik heb trouwens gebeld met de dansschool in de wijk (nou okee, ik heb Adriana laten bellen) om te vragen of ik daar dansles kan volgen! Leek me wel een goede manier om Spaanse meiden van mijn leeftijd te leren kennen. J Ik ga er deze week ergens langs, hoop dat het doorgaat!

Af en toe loop ik door de stad en dan besef ik opeens: “Wow, ik woon nu gewoon in Madrid”, en dat voelt dan toch wel heel gaaf! Natuurlijk mis ik m’n familie, vriendinnen, alle andere leuke mensen in Gouda en m’n vriendje, maar over het algemeen heb ik het hier heel erg naar m’n zin! Heb absoluut geen spijt dat ik hierheen ben gekomen J

Waar ik trouwens achter kwam: ze verkopen hier gazpacho in een soort melkpakken in de supermarkt! Niks zelf maken, gewoon kant en klaar haha. Oh, en ze gebruiken hier bij alles, in elk gerecht, bij elke maaltijd olijfolie. Echt bizar, er komt geen boter aan te pas. En de salade maken ze aan met een mengsel van olijfolie, basamico azijn en zout. Als ik het hier maak, laat ik het zout altijd stiekem weg, vind dat er echt niet lekker bij!

Maar ik ga maar weer eens stoppen, moet zowaar nog leren voor school want ik heb vrijdag een toets! (Niveau A1, dus zoiets als “hoe heet je?”, “waar kom je vandaan” en de regelmatige werkwoorden, dus het zou wel heel erg zijn als ik het niet haal, maar ben er toch een beetje bang voor!)

Heel veel liefs,

Rozemarijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active