rozemarijnstegeman.reismee.nl

Herfst in Madrid

Heee!

Weer even een update uit het verre Madrid. (: Jullie hoeven nu echt niet meer jaloers te zijn op die “heerlijke Spaanse temperaturen”, want het is hier ontzettend koud en soms regent het dagenlang. Stiekem vind ik het wel lekker, met een sjaal en een warme trui lekker op de bank thee drinken en series kijken!

Halloween wordt hier in Spanje heel uitgebreid gevierd, alle winkels zijn versierd en Adriana had een halloweenfeestje om zich voor te verkleden (ze wilde graag een zombie bride worden, wat uiteindelijk heel goed is gelukt!) en ze is als heks langs de deuren gegaan om te trick-or-treaten (of truco o trato zoals ze hier zeggen). Met Diego heb ik een pompoen uitgehold en versierd en Adriana had de hele gang volgehangen met spinnewebben en kleine spinnetjes, dus ons huis was ook helemaal in de stemming. Die avond ben ik ook uit geweest, was leuk! Ik had zelf geen zin om me te verkleden maar de rest van Madrid duidelijk wel, sommige mensen zagen er geweldig uit en ik kwam één man tegen die er zo eng uit zag (een soort personage uit Lord of the Rings) dat ik de andere kan op ben gelopen. De dag daarna hoorde ik dat er een ongeluk was gebeurd op een Halloweenfeest in de stad, waarbij uiteindelijk vier meisjes zijn omgekomen. Echt triest...

Vlak daarna ging het uit met mijn vriendje in Nederland, dus toen wilde ik eigenlijk niets liever dan lekker thuis zijn met m’n vriendinnen en familie. Gelukkig was Nina zo lief om langs te komen (ik was die dag alleen thuis) om me op te vrolijken en een film te kijken en kreeg ik ook allemaal digitale knuffels uit Nederland, superlief! Na een paar dagen echt niet in de stemming te zijn geweest om uit te gaan of andere dingen te doen, gaat het nu wel weer goed. Ik heb dus niet zoveel interessants te melden over dingen die ik heb gedaan, omdat ik vooral thuis ben geweest.

Met de kinderen gaat het goed. Natuurlijk luisteren ze af en toe voor geen meter, maar soms zijn het ook echt schatjes. Met Adriana heb ik inmiddels een vast filmmomentje ’s avonds en Diego vraagt me de oren van het hoofd over van alles, van bacteriën tot van wie we afstammen (en ik doe maar alsof ik er verstand van heb haha). Op school gaat het met Diego goed, maar Adriana heeft nog steeds heel veel moeite met Engels en wiskunde. Toen ik haar deze week ophaalde van school begon ze spontaan te huilen omdat ze weer een slecht cijfer had gehaald, echt heel zielig. Ik probeer veel met haar te oefenen in het Engels maar ze blijft het lastig vinden, dus als iemand nog tips heeft?

Morgen heb ik trouwens m’n mondeling examen op school, en dinsdag het geschreven deel. Het is een stuk serieuzer dan vorige keer, dus ik hoop dat het goed gaat!

30 november komt m’n mama op bezoek dus ik ben nu al dingen aan het bedenken die we kunnen gaan doen, heb er zin in! En met Kerst blijf ik hier, maar komen papa en Tineke gezellig op bezoek, ook leuk! Ik hoorde trouwens dat de familiedag van de familie Stegeman al geweest is en dat ze een high tea hebben gedaan, klonk heel leuk. (: Volgend jaar ben ik er weer bij!

Marcel, de vader van het gezin was afgelopen tien dagen weg omdat hij aan het windsurfen was in Hawaii (jaloers!), maar hij komt morgen terug dus dan gaat alles hier weer normaal en hoef ik de kinderen niet meer zo vaak te brengen naar/op te halen van school, of naar het huis van de opa en oma te gaan om hen van school op te halen. Het was een heel geregel afgelopen week, omdat de moeder heel veel moest werken, ik nog niet kan autorijden en de scholen te ver uit elkaar liggen om het met het openbaar vervoer te doen. Maargoed, vanaf morgen gaat alles dus weer z’n gangetje.

Ik moet nu gaan, ga nog even het centrum in om wat te eten met een jongen die ik met Halloween ben tegengekomen (ben benieuwd of ik hem herken zonder schmink op z’n gezicht!). Geen date haha, gewoon gezellig.

Ik spreek jullie snel weer!

Heel veel liefs, Rozemarijn

P.s: Sorry voor het gebrek aan foto's in deze post, heb nog geen nieuwe camera...

Reacties

Reacties

Truus

Hoi Rozemarijn, leuk om te lezen hoe het met je gaat, het lijkt mij een geweldig avontuur. De familiedag was gezellig en ik hoop dat je er volgend jaar weer bij kunt zijn. Groetjes ook van Gerrit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active